top of page
Zdjęcie autoraMartyna Kostrzewska

Bez tego nie utrzymasz relacji ze swoimi klientami! Co powinieneś wiedzieć o Email marketingu?


Obecnie wiele osób posiada skrzynki poczty elektronicznej, z których korzysta każdego dnia. Dlaczego więc nie wykorzystać potencjału tej formy komunikacji do marketingu? Jakie zalety ma Email marketing i jak zacząć prowadzić skuteczną komunikację mailową z klientami?


Czym jest Email marketing i jakie są jego rodzaje?

Email marketing to popularna forma marketingu bezpośredniego wykorzystująca poczty elektroniczne. Do najpopularniejszych form email marketingu należą Newslettery, pozwalające budować trwałe relacje z klientami. Te cyklicznie wysyłane wiadomości zawierają najczęściej aktualności dotyczące firmy, produktów lub wydarzeń.

Innymi rodzajami Email marketingu są również katalogi sprzedażowe, wiadomości triggerowane czy autorespondery, czyli automatycznych wiadomościach zwrotnych wysyłanych do adresata po wykonaniu konkretnego działania na naszej stronie – np. zapisania się Newslettera czy zakupu produktu.


Jakie są zalety Email Marketingu?

  • Ekspresowy sposób na dotarcie do nieograniczonej liczby odbiorców, przy niskich kosztach realizacji - konieczne jest jedynie posiadania bazy adresatów oraz wykupienie dostępu do systemu, który pozwoli na automatyczne wysyłanie maili do klientów.

  • Oszczędność czasu i pieniędzy - odpowiednie programy do Email marketingu umożliwiają samodzielne tworzenie wiadomości do klientów, bez konieczności wydawania pieniędzy na specjalistów od grafiki czy kodowania.

  • Personalizacja przekazu reklamowego - poprzez bezpośrednie zwracanie się do klienta możemy budować z nim długotrwałą relację.

  • Dzielenie klientów na konkretne grupy – segmenty - dzięki temu komunikacja marketingowa staje się jeszcze efektywniejsza. Możemy więc trafić do określonej grupy odbiorców, np. osób, które kupiły nasz produkt, zainteresowały się naszymi usługami czy pozostawiły produkt w koszyku w naszym sklepie internetowym.

  • Możliwość mierzenia skuteczność naszych działań - dzięki licznym statystykom, dostępnym w programach do mailingu możemy szybko reagować i podejmować odpowiednie działania marketingowe. Dzięki statystykom wiemy, czy wysłane przez nas wiadomości dotarły do adresatów, zostały przez nich otwarte, wpadły do spamu czy wygenerowały sprzedaż.


Jak zacząć Email Marketing?

Tworzenie Email Marketingu warto rozpocząć od utworzenia bazy adresatów. Jedną z metod zbierania kontaktów jest umożliwienie zapisania się do Newslettera bezpośrednio na naszej stronie. Innym sposobem jest formularz kontaktowy podczas zakładania konta czy zakupów na stronie, w którym klient może zaznaczyć, czy jest zainteresowany otrzymywaniem od nas informacji reklamowych. Warto pamiętać, że wysyłanie treści Email marketingowych wymaga zgody zainteresowanego. Niechciane informacje handlowe oraz reklamowe wysyłane do odbiorców bez ich zgody są niezgodne z prawem europejskim.


O czym pamiętać?

  • Wiadomości wysyłane w ramach Email marketingu powinny być spersonalizowane, tak aby wzbudzać zaufanie klienta i sprawić, aby poczuł się wyjątkowo.

  • Tematy wiadomości powinny być chwytliwe, tak aby zaintrygować odbiorcę i zachęcić do go otwarcia wiadomości.

  • Treść powinna być dynamiczna oraz zwięzła. Długie i nudne teksty mogą zniechęcić odbiorcę do dalszego czytania.

  • Warto dodać wezwanie do działania (CTA), żeby nakłonić klienta do wykonania czynności, na której nam zależy.

  • Przed wysłaniem warto sprawdzić poprawność dodanych do wiadomości przekierowań na naszą stronę. Po kliknięciu w link klient powinien przejść bezpośrednio na stronę, na której znajduje się produkt, który go interesuje.

  • Treści sprzedażowe warto przeplatać przydatnymi dla klienta informacjami, tak aby nie zniechęcić go ciągłym ,,wciskaniem’’ produktów.

  • Należy zadbać także o poprawne wyświetlanie się wiadomości na urządzeniach mobilnych, na których wiele osób odczytuje wiadomości mailowe.

Email Marketing to popularna forma marketingu, która wykorzystuje komunikację mailową. Nie wymaga ogromnych środków finansowych i potrafi przynieść zadowalające wyniki sprzedażowe. Pozwala budować trwałą relację z klientem, dzięki szybkiej i spersonalizowanej komunikacji. Należy jednak pamiętać, że budowanie bazy adresatów wymaga odpowiednich zgód, tak aby móc prowadzić Email marketing zgodnie z prawem.


17 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

Comments


Agencja Marketingowa Szczecin
bottom of page